Tänä vuonna pääsen elämäni kuntoon

Olen viettänyt hieman hiljaiseloa täällä blogin puolella. Kirjoittaminen menee aina käsikädessä työtilanteen kanssa. Syksy oli tiivistahtinen, koska päivätyö sekä juhlavuoden keikat veivät lähes kaiken aikani. Kuvasimme loppusyksystä myös joulukalenterin Youtubeen. Viime vuosi oli hieno, mutta stressaava ja kiireinen rytmi toi mukanaan jälleen epäsäännölliset ruokailut, hiilarihötöt ja väsymyksen. Viime vuosi meni siispä uraan ja esiintymiseen keskittyen. Tänä vuonna aion päästä elämäni kuntoon.


Olen aloittanut painon kanssa jojoilun jo oikeastaan alakoulun loppupuolella. Olen välillä ollut pyöreä, välillä hyvinkin hoikassa kunnossa. Paino on tullut aina takaisin korkojen kera. Olen ehkä liian usein ajatellut, että nyt voin palata entisiin tapoihini kun olen saavuttanut tavoitteeni. Ja näin on palattu lähtöpisteeseen.

Ei turhaan puhuta, että kestävät tulokset syntyvät ajan kanssa elintapoja pysyvästi muuttamalla. Elintapojen muutosten täytyy tuntua mielekkäiltä, vaikka ne vaatisi ponnisteluja. Terveellinen ja hyvinvoiva keho vaatii vaivannäköä. Tämän asian äärellä olen nyt vahvasti. Haluan urheilullisen ja terveen kropan ja aion saavuttaa sen. Minulla on täysin samat kortit ja avaimet käytettävissäni kuin muillakin. Kaikki on oikeastaan kiinni korvien välistä, asenteesta ja suunnitelmallisuudesta. Kävin hetki sitten labrassa, jossa mitattiin korkeahkot kolesteroliarvot. Tämäkin osaltaan motivoi minua muuttamaan elintapojani.

Olen ollut nyt vuoden mukana Joosua Visurin Team Limitless -yhteisössä. Yhteisöön kuuluu FB-ryhmä ja sovellus, jonne tulee treeniohjelmat. Valmentajan ja tiimi tuki on aina käytettävissä, kun jokin omassa hyvinvoinnissa tai treenaamisessa askarruttaa. Tämä on ollut mainio henkinen tuki taustalla. Kirjoittelin FB-ryhmään tavoitteistani ja jäsentelin niitä Helin kanssa, joka on mukana Limitlessissä.

Tämän vuoden tavoitteeni ovat:


- viilata ruokavaliotani ammattilaisen kanssa
- saada rasvaprosentti alle 20:n, mieluusti lähemmäksi 15 (en enää ota kilotavoitteita)
- vähentää työntekoa ja projekteja (eli vähentää stressiä)
- kävellä enemmän
- nähdä ystäviä enemmän
- nukkua enemmän
- käyttää älypuhelinta ja somea edes hieman vähemmän (erityisesti ennen nukkumaanmenoa)


Heitin tämän kuvan tuonne FB-ryhmään tavoitteideni saatteeksi, vähän niinkuin vitsinä. Vaikka kuka tietää, jos todella joku päivä heitänkin paidan nurkkaan ja näytän urheilulliselta 😂 

Olen oppinut, että konkreettiset tavoitteet sekä välitavoitteet motivoivat tekemään. Jos vaikka ottaisin nyt kevään konkreettiseksi välitavoitteeksi ainakin sen, että kauluspaidat menevät mahan kohdalta loppukeväästä vaivatta kiinni. Ja että peilistä katsoo virkeä ja onnellinen tyyppi. Konkreettinen tavoite voi olla myös vaikka se, että kävelee joka päivä vähintään 10 000 askelta tai syö sokerisia herkkuja vain kerran viikossa viiden sijaan.

Millaisia tavoitteita sulla on? Lupaatko vain mitä muut haluavat kuulla vai uskotko oikeasti lupauksiisi? Tässä on ero. Tee tavoite, johon aidosti uskot pystyväsi. Ja sähän pystyt enempään kuin tiedätkään.

Sporttiterkuin,
Ville

Kommentit

  1. Tänä vuonna tavoitteena on voida paremmin. Meillä on tiettyjä samoja tavoitteita. Salilla nähdään. Näinhän me sovittiin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuri näin. Nyt ei selitellä vaan toimitaan, vaikka pienin askelin mutts kuitenkin 😊

      Poista

Lähetä kommentti