Taide on ilma jota hengitän

Elämäni on pyörinyt vuosia esiintymisen ja esitysten parissa. Välillä olen lähes unohtanut sen mistä kaikki aikanaan alkoi. Kuvataiteesta. Esittelen tässä tekstissä vanhoja töitäni, joita löysin arkistoista.

Piirsin jo ihan pienestä pitäen. Taide tuntui aina omalta jutulta, jossa pärjäsin. Koulussa kuvis oli aina suosikkiaineeni. 

Olen ensimmäiseltä koulutukseltani kuva-artesaani. Kuva-artesaani on kuvantekemisen ammattilainen, jolla on hallussaan monipuoliset tekniikat. Itse olen opiskellut enimmäkseen perinteisiä piirrutus-, maalaus- ja kuvanveistotekniikoita, mutta on minulla kosketuspintaa myös taidegrafiikkaan, valokuvaan ja digitaaliseen taiteeseen. Rakastan erityisesti maalaamista akryylimaaleilla. Työskentelen melko nopeasti, joten nopeasti kuivuva akryyli soveltuu mainiosti. 

Muotokuva näyttelijä Sir Ian McKellenistä (2010, akryyli).
Abstraktin sarjan kaksi teosta (2009, akryyli).
Mestaritonttu (2009, akryyli).
Tussipiirroksia (2009, tussi, kierrätyspaperi).
Perinteisten töiden lisäksi esittelen muutamia valokuvateoksia, joista osa oli kesällä 2009 näyttelyssäni ''Suuruudenhulluus'' Ohvanan kulttuuritalolla Hammaslahdessa. Töissäni hahmot ja tunnelmat ovat olleet aina tärkeitä. 

''Ruoki minun liekkiäni'' (2009, valokuva).
''Suuruudenhulluus'' (2009, valokuva).
Nimetön (2008, valokuva).

Kuvataiteen opiskelu oli paras päätös ikinä. Löysin koulussa samanhenkisiä ihmisiä, itsetuntoni vahvistui ja ymmärsin, että haluan tehdä töitä esittävän taiteen parissa. 

Mitä pidät? Syksyllä olen menossa pitkästä aikaa taidegrafiikan kurssille, jotta tulisi tätä vanhaa taitoa pidettyä yllä. Ehkä esittelen uusia töitäni sitten syksyllä. 

terkuin, Ville

Kommentit

  1. Tuo sun työhuoneellasi oleva muotokuva on niin sairaan hieno. Olen siitä tykännyt ihan heti ensisilmäyksestä saakka.

    Onnea uudelle blogialustalle <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ❤️ Tuo oli muuten ihana työpiste, jolla sain sillon kouluaikaan työskennellä ja tehdä tuonkin maalauksen ❤️

      Poista

Lähetä kommentti